Vi sprašujete, jaz odgovarjam

“Kaj je mišljeno pod zdrava hrana? O kakšni vrsti hrane, govorite ves čas? Je to neka vrsta diete? Če bi lahko bolj specifično razložila, pa bolj po domače, prosim. Hvala!”

Prvi korak: Instant diete potegnejo za seboj instant učinek

Se strinjam, da je zdrava prehrana zelo širok pojem, zato je vprašanje čisto na mestu. Potrudila se bom razložiti res na najbolj enostaven način. Za trenutek odmislite vse diete, vsa navodila, vse recepte in se vrnite h klasiki. Moje osebno mnenje je, da so diete krasna zadeva za izgubo do pet kilogramov. Če ste med zimskim obdobjem pridobili kilo, dve ali tri, se je smiselno na spomlad zateči k neki blagi dieti, da se malo prečistite in zbudite telo. Za izgubo večje količine maščob, pa ne vidim smisla, da se lotevate diet, ki sicer delujejo, brez dvoma, če se jih držite, a kaj se zgodi, ko z njo končate in slej kot prej se to seveda zgodi, če ne prej, ko dosežete željeno kilažo? Vrnete se k starim prehranskim navadam in kilogrami pridejo nazaj. Zato toliko poudarjam, da se je treba naučiti jesti za vse življenje!

Zdrava prehrana je v mojem primeru menjava vseh belih izdelkov za polnozrnate, zamenjava maščob (olja, masti, margarine..), z kokosovo maščobo in olivnim oljem. Izločitev mlečnih izdelkov, ki imajo po večini skrite maščobe, razen izjem ( grški jogurt, trdi siri, cottage siri-skute..).Popolna izključitev vseh sladkanih izdelkov in pijač, tudi alkohola, zamenjati pa jih z sadjem. Vendar tudi z njim previdno, saj imajo skrite sladkorje. Ter pretežna uporaba belega mesa, teletine, govedine in rib. Hrana naj bo pripravljena doma(kuhana , dušena, pečena na minimalni maščobi ali sveža), brez omak in polivk. Enostavno in preprosto. Na dan imejte vsaj tri redne obroke, ne odpovedujte se nobenim ogljikovim hidratom, saj jih telo potrebuje, le zamenjajte jih za zdrave in užijte jih minimalno. Prigrizkov ne kupujte, saj se tako izognete “goljufanju”, če pride slab trenutek pojejte pest mandeljnov. Berite, učite se, da boste pri nakupu lahko razbrali kaj izdelek vsebuje. Na primer beljakovinska ploščica, ki ima na 100g več kot 5 -8g sladkorja, je ne zdrava. Pet gramov sladkorja, je ena vrečica ob kavi, ki jo dobite v lokalu, tako malo za predstavo. Prav tako,imajo paradižnikove kupljene omake preveč sladkorja, bolje jo je narediti doma. Konzervirana hrana ima skriti sladkor! Izdelkov ne kupujte na “oko”. Prva stran je vedno mamljiva, berite vsebino na zadnji strani. Danes lahko zdravo jeste, za normalne zneske. To ni več luksuz, le raziskovati je treba in biti previden pri nakupu. Na začetku zgleda hudo naporno in zapleteno, a čez čas, postane ta vrsta prehrane rutina in svet je lepši.

“Imam dva majhna otroka, moža in službo. Nikakor se ne morem organizirati tako, da bi imela čas za zdravo življenje, kaj šele zase! To me jezi in priznam, da se tudi zaradi tega nažiram, sploh zvečer! Kakšen nasvet mogoče?

Prvi korak: POSTAVITE SI PRIORITETE!

V vaši situaciji je vsekakor potrebna dobra organizacija. Težko, vam dan organiziram jaz, ker ne živim vašega življenja. Lahko pa vam ponudim nekaj namigov in morda vam bo kakšen prišel prav. Za pripravo hrane izberite zdrave obroke, katere boste ponudili tudi vaši družini in s tem tudi njih naučili zdravo jesti, za kar vam bodo v prihodnosti, predvsem otroci nadvse hvaležni ,sami pa boste pridobili na času. Največkrat so partnerji tisti, ki ne pristajajo na drugačen način prehrane, saj smatrajo, da je nepotrebna. Zato naredite navadno kosilo, a preden ga zalijete z omakam in drugimi dodatki, odstavite porcijo zase. O tej temi bom govorila v eni od naslednjih objav. V kolikor ste pristašinja ekstremnih diet, potem vam kuhanje ne bi smelo delati težav, saj imate sami bolj enolično izbiro, ki vam ne jemlje veliko časa. Dan ima štirindvajset ur in v njem se vedno najde čas zase. Vprašanje pa je, kaj je vaša prioriteta. Je to gledanje televizije, pite kave s prijateljicami, obiskovanje trgovin, ležanje na kavču, peka sladic ali so to sprehod, tek, joga, meditacija, obisk fitnesa in drugih aktivnosti. Napišite si, koliko časa porabite za kaj in videli boste, da ni toliko problem pomankanje časa, pač pa, kako ga zapravite. Res je, da se je nekaterim stvarem potrebno odpovedati, da bi lahko živeli zdravo in zadovoljno, na vas je, kaj boste izbrali. Jezni pa ste nase zato, ker vse to, globoko v sebi dobro veste!

“Morala bi shujšati dvajset in več kilogramov. Največja težava je, da nikakor ne zberem motivacije, niti volje. Samo prelagam in kile se pridno nabirajo naprej. Kako začeti?”

Prvi korak: ODLOČITI SE, DA JE DOVOLJ!

Vsekakor predlagam, da si ne zastavljate tako velikih in dolgoročnih ciljev. Postavite si več manjših. Za začetek, naj bo to izguba petih kilogramov. To je vaš prvi cilj! Ko ga dosežete, si zastavite novega. Izgubiti še pet kilogramov. Na ta način boste bolj prijazni do sebe, cilj vam bo bližji in dosegljiv. Motivacija pride z uspehom! Verjemite, ko boste izgubila prvih pet, boste dobila toliko zagona, da bodo vsi naslednji lažje dosegljivi. Vsekakor pa je najbolje začeti danes, počasi in postopoma, ne bodite strogi do sebe, ker boste izgubili voljo že ob najmanjšem neuspehu. Kilo po kilo, dan po dan, do cilja! Za začetek naj vam bo motivacija spoznanje, da ste prišla do točke, ko se zavedate, da morate narediti spremembo! To je že prvi uspeh! Ni vam potrebno hiteti in se obsojati, pač pa se sprijaznite s trenutno situacijo in si podarite čas. Tako kot niste kilogramov dobili čez noč, jih tudi izgubiti ne morete iz danes na jutri. Lahko pa jih ustavite v tem trenutku, samo odločite se.

%d bloggers like this: